Löpning och ny outfit!

by tisdag, juli 26, 2016

God morgon, äntligen dags för veckans löpning igen. Jag tog en liten paus efter Vansbrosimningen för att vila upp kroppen!

Men nu är vi inne på tredje veckan av mina 10 planerade och det betyder att jag är ett steg närmare till att klara av att springa milen! Det börjar kännas riktigt bra nu, det är inte alls lika tungt att springa längre och jag känner att jag klarar av att springa i både högre tempo och under längre perioder utan att behöva stanna för att hämta andan! Nu gäller det bara att fortsätta i samma riktning i några veckor till så kommer jag vara redo för både Tjejmilen och Lidingöloppet i september! Att klara 10 km under en timme är målet, och med tanke på hur bra det går med mina träningspass så ska det nog inte vara några problem! Jag kan dock erkänna att det var riktigt jobbigt att springa i 30 graders strålande sol igår, vädret är helt fantastiskt men kanske inte det optimala att springa i 🙂

Tidigare veckor hittar du här: Vecka 1 & Vecka 2

Vecka 3 – 3 st pass

Pass 1: 30 minuter

Uppvärmning: 5 minuters powerwalk
Intervaller: 20 minuters löpning, utan vila. Anpassa tempot så du orkar hela tiden.
Varva ned: ytterligare 5 minuters powerwalk.
Extra: Lägg gärna till lite överkroppsstyrka i form av armhävningar, dips, plankan osv.

Pass 2: 35 minuter

Uppvärmning: 5 minuters powerwalk
Intervaller: 6 minuters löpning och 2 minuters powerwalk, upprepa detta 3 gånger.
Varva ned: ytterligare 5 minuters powerwalk.
Extra: Lägg gärna till lite överkroppsstyrka i form av armhävningar, dips, plankan osv.

Pass 3: 35 minuter

Uppvärmning: 5 minuters powerwalk
Intervaller: 6 minuters löpning och 2 minuters powerwalk, upprepa detta 3 gånger.
Varva ned: 5 minuters powerwalk.
Extra: Lägg gärna till lite överkroppsstyrka i form av armhävningar, dips, plankan osv.

 

kom igång

Min outfit från i våras när jag fick ett ryck och klickade hem lite sköna träningskläder! Det sitter ju bara i huvudet, men är det inte så mycket roligare att träna när man har nya kläder? Det är inspirerande på något sätt! Dock är det alldeles för varmt med långbyxor just nu haha!

4 Responses
  • Cecilia
    april 28, 2016

    Snygga braller.
    Så sant 🙂

  • Charlotte Uleskog
    juli 26, 2016

    Heja dig! Du är ju grym 🙂

  • Moa
    juli 26, 2016

    Vad duktig du är som fixa vansbrosimmet 🙂 och vilka fina träningskläder ?

What do you think?

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *